رئیس کانون پرورشی کودکان و نوجوانان استان یزد:

 برگزاری جشنواره صنایع دستی با مضامین قرآنی یک فعالیت هنری ارزشمند محسوب می شود


رئیس کانون پرورشی کودکان و نوجوانان استان یزد درخصوص تاثیر برگزاری جشنواره صنایع دستی با مضامین قرآنی اظهار داشت : تاثیر برگزاری جشنواره ها و کلا کارهای هنری در حال حاضر یک کارارزشمند وروبه جلو در فعالیتهای فرهنگی وهنری محسوب می شود.
علیرضا جلالی بااشاره به برگزاری جشنواره ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی ،که به همت ارشاد اسلامی استان یزد برگزارمی شود،گفت: امری که در راستای برگزاری جشنواره باید به آن توجه کرد این است که ما چگونه می خواهیم با مضامین قرآنی بر روی جامعه تاثیر بگذاریم .
وی ادامه داد: شاید یک بعد از آن بحث زیبایی کار باشد اما این زیبایی تمام کار نیست و باید دلیل انتخاب آیات که بر روی اثر هنری حک می شوند مشخص شود و در این باره پژوهشی صورت گیرد.
وی تصریح کرد : جهت دادن درآثار هنری که تولید می شود با آگاهی بیشتر و کاربردی های بیشتر ازفواید جشنواره صنایع دستی با مضامین قرآنی است.
وی در ادامه عنوان کرد : هر کلمه یا حرف یک خاصیت در دنیای اطراف می گذارد و این نظریه در بین تمام ادیان و قشرها قابل قبول است .
جلالی افزود:این احادیث و روایات نیز مطمئنا در تاثیرگذاری بر انسانها موثرند و باید برای انتخاب این آیات و نوشته ها نیز هنرمندان را آموزش داد تا آنها با آگاهی این کار را انجام دهند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه کلام خدا معجزه است خاطر نشان ساخت : اینکه بخشی از آیات قرآن را بخوانیم یا بشنویم یا حتی همراهمان باشد و یا در خانه و در مکانی نصب باشد به طور یقین تاثیر مستقیم و حتی غیر مستقیم بر انسان می گذارد.
وی افزود : برای همین در قدم اول، خود هنرمندان از وِیژگی های قرآنی بهره مند می شوند و در قدم دوم مخاطبین نیز تحت تاثیر قرار می گیرند.
وی گفت: این تاثیر می تواند آگاهانه یا غیرمستقیم صورت پذیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا